marijehuijser.reismee.nl

Weekje rondreis Mexico

Que padre amigos!

Weer een verhaaltje uit Mexico! Na een weekje rondgereisd te hebben tot dinsdagavond ben ik nu weer in Oaxaca voor nog maar 2 dagen...

Ons reisweekje:

Samen met mijn Duitse ex-huisgenootje Ines ben ik zondagavond met de bus vertrokken naar San Cristobal de las Casas. We kwamen daar maandagochtend aan en hebben een erg leuk hostel gevonden waar we 3 nachtjes gebleven zijn.

San Cristobal is een hele leuke stad waar het een stuk kouder is dan Oaxaca maar eigenlijk was dit wel erg lekker. Vanaf San Cristobal zijn we naar Palenque gegaan. Deze Mayastad uit 600 vC ligt in het midden van de jungle en was echt zooo mooi! Terwijl we door de jungle liepen zagen we om ons hen de ruines en hoorden we de apen schreeuwen en zagen we ze boven ons in de bomen slingeren, heel erg mooi!

Na San Cristobal zijn we samen met een hele Mayafamilie in de bus verder gereisd naar Veracruz, deze havenstad viel ons erg tegen en daarom zijn we na een rustig dagje in het hotel de ochtend erna vertrokken naar Catemaco.

Catemaco heeft een meer vanaf waar je naar verschillende eilandje kunt varen wat we ook gedaan hebben. Catemaco was leuk maar de mensen waren erg uit op ons geld en het was minder mooi als de boeken beloofden! Uiteindelijk zijn we na een lange rit in de pirates (autos waar 20 mensen in de achterbak gepropt worden en als het kan ook nog zakken meel en en suiker!) bij een hele mooie waterval uitgekomen waar we de rest van de dag gezwommen hebben. Helaas hadden we alleen al ons geld uitgegeven en geen geld meer om een pirate terug te nemen waardoor we dus 30 km terug moesten lopen naar de stad...Uiteindelijk kwamen we een hele lieve meneer in een busje tegen die ons in de achterbak naar een pirate gebracht heeft en ons zelfs wat geld gaf om naar huis te komen! Zo werd ons veel te veel uitgegeven geld voor niks toch een beetje terugbetaald.

Na Catemaco hebben we de bus genomen naar Puebla. Puebla is een hele leuke stad en erg vergelijkbaar met Oaxaca, De zondag dat we er waren was er een festival gaande en het was erg leuk dat we daar bij konden zijn! We hebben via Puebla de vulkaan Popocatepl (geloof ik?) gezien, het was jammer dat het erg bewolkt was maar uiteindelijk was hij zichtbaar!

Na Puebla zijn we dinsdagavond weer terug gekomen in Oaxaca. Het was de bedoeling om nog 3 dagen te werken maar ik kreeg gisteren te horen dat de kinderen op vakantie zijn voor een lang weekend..Ik heb hier nu nog 1 of 2 dagen en dan zit mijn tijd er hier alweer op! Vandaag heb ik afscheid genomen van Rosa en heb ik alles klaargemaakt om morgenavond waarschijnlijk te vertrekken. Ik heb het heel erg naar mijn zin gehad hier en ook al was ik hier maar 5 weken, het voelt alsof ik hier veel langer gewoond heb!

Het plan is om morgenavond naar het strand te gaan met een groepje en vanaf daar zal ik doorreizen naar Guetemala, Belize en de kust van Mexico. Vandaag hebben we een vlucht geboekt vanaf Merida naar Oaxaca op 24 april, dus mijn plannen zijn nu wat vaster. Ik ga reizen met Ines en waarschijnlijk gaat Auston (mijn Amerikaanse vriendinnetje) ook mee.

Ik heb er zin in!!! Ik zal jullie zoveel mogelijk op de hoogte houden vanaf daar.

Hasta la pasta en xxx

Reacties

Reacties

Tan

Me gusta mucho la idea de que estes disfrutando ahi!
Y que tal tu español, estas mejorando?
Cuidate mucho y disfruta el pais de mis sueños!
Besitos

Eva

Wat gaaf zeg! Heerlijk dat rondreizen! En wat een avonturen, 30km lopen en dan geholpen worden door de locals! Marije, geniet er van! De tijd gaat echt super snel! Alsof je ieder moment weer terug bent! De foto's zijn ook echt super! Ik hoop dat het met jou verder helemaal goed gaat!!


Liefs

Marijn

Hey Marije!

Leuke verhalen weer hoor! Geniet van je rondreis!

Liefs xxxx

Sanne

Hoi aap! Dat klinkt alsof je het heeeel gezellig hebt, leuk zeg! Hennes mist je en staat elke dag aan je deur te krabbelen. Hij is ouder geworden in jouw afwezigheid en zn haar valt uit, dus nu hebben we hem maar Whiskas senioren-brokjes gegeven.

Doei! Tot snellebel, xx

julia

Door marije's afwezigheid wordt hennesie gewoon verwaarloosd! :-)

Marije als je nog tips nodig hebt! mail me!

x

tieks van Santen en David uit Duitsland

Hoi Marije,

Vorige jaar waren wij 4 weken in Guatemala, Maya steden, oerwoud, vriendelijke bewoners, 20 pers. in een 9 pers. busje, ik herken èn voel de admosfeer van je verslagen. Doe de mensen in Guatemala- Livingston - de groeten.
Doe Tieks en David

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!