marijehuijser.reismee.nl

Speed travelling Guatemala en nu paradijsje Belize!

Holaaa!

Een berichtje vanuit het suuupermooie paradijsje, een eilandje in Belize!
We zijn hier vanochtend aangekomen en het is hier zo mooi.

Vorige week vrijdag zijn we onze trip begonnen in Mazunte, het strand waar we al eerder geweest zijn. Het was weer heel erg lekker om daar te zijn. Zon, zwemmen, uitgaan op je blote voeten, snachts weer zwemmen, slapen in een hangmat en verder helemaal niks!

Maandag zijn Auston, Ines en ik vertrokken naar San Cristobal de las Casas waar we de hele dag op de bank gelegen hebben en in de tuin gezeten hebben omdat uitgaan op je blote voeten natuurlijk erg vermoeiend is!
De dag erna zijn we vertrokken naar Antigua (Guatemala) waar de regen begon.....
Guatemala was leuk maar we hebben er iets teveel regen gezien wat erg jammer was.

Antigua is een leuke stad en vanaf daar hebben we de vulkaan Pacaya beklommen. Dat was zooo mooi en zo warm dat we er zelfs marsmellows boven gemaakt hebben! Het was echt heel leuk om dat een keer te zien.
De dag erna zijn we naar het meer Atitlan geweest, veel mensen raadden ons dit aan maar omdat het zo koud en regenachtig was konden we er niet echt van genieten.
Diezelfde avond hebben de 2e klas bus genomen naar Flores.

In Mexico is het verschil tussen een 1e en 2e klas bus alleen dat er geen tv en wc is bij de 2e klas, dit was ook wat ze hier zeiden alleen was dat niet helemaal waar...
Nadat alle mensen die een stoel gereserveerd hadden in de bus zaten waren er ook nog heel veel mensen die in de bus bleven staan waardoor er dus helemaal geen ruimte was voor je benen (en de rest van je lijf). Na 1 uur in de bus vanaf Guatemala City stopten we in de middle of nowhere en bleek er aan de weg gewerkt te worden en dat zou nog 2 uur duren.
2 uur later vertrokken we dus uiteindelijk.... Ik weet dat ik de cultuur moet accepteren maar soms is het heel moeilijk!! 12 uur en een drugscontrole later kwamen we uitgeput aan in Flores waar het nog steeds regende.. Gelukkig vonden we een erg leuk hostel daar.

Diezelfde dag nog zijn we naar Tikal gegaan, dit is net als Palenque een oude Maya-stad. Was leuk om te zien alleen was het misschien beter als we iets meer slaap en eten gehad hadden ervoor.
Omdat het weer in Guatemala niet zo meezat en we alledrie alleen nog maar niks wilden doen besloten we om vanochtend naar Belize te gaan inplaats van de geplande zondag. Vanochtend zijn we om 4 uur uit bed gegaan en hebben we de bus en boot naar Belize genomen.

Nu zijn we hier op het eiland Caye Caulker en het is zoooooo mooi! Het weer is goed, de mensen zijn heel erg rasta en we hebben een superleuk hostel dus nu zijn we weer gelukkig!

We blijven hier tot woensdag en tot die tijd zit ik op het strand en lees ik mijn boek en neem ik af en toe een duik in het superblauwe water waar je zulke mooie schelpen, visjes (ja, papa en mama ik zwem er zelfs mee! ) en beestjes ziet. mmmmm!

Tot snel!

Renske

Marije en zwemmen met visjes?? Je hebt er dus niet alleen spaans geleerd haha!

Xx

Jantine

Inderdaad verbazingwekkend dat je niet gillend uit het water gerend bent, je hebt je gewoon aangesteld al die keren, haha!

Femke

Volgens heb je straks heel Mexico bezocht, je komt echt overal zoals ik dat zo lees!! :D
Mooie foto's btw!! Geniet er nog allemaal van!
Xje

Lotte

Heel knap hoor, zwemmen met vissen! Zie je nou dat het wel mee valt en dat ze niet naar je toe komen!
Tot snel!

X