marijehuijser.reismee.nl

Na zonneschijn komt regen

Hoi!

Een korte update nu weer vanuit Mexico waar het alleen maar regent regent en regent aan de Carribische kust...

Woensdagmorgen zijn we vertrokken vanaf Caye Caulker terug naar Belize City en hebben we daar de busgenomen naar Tulum waar we na 2 dagen alleen maar regen nu in Playa del Carmen zijn waar het nog steeds regent.. Een beetje jammer natuurlijk.

Maargoed, Caye Caulker was wel suuuuuppeeer leuk en zo mooi en lekker warm dat we er nu weer even tegen aan kunnen.
Zoals je aan de foto´s kunt zien is het een heel mooi eilandje, het is heel erg klein maar daardoor erg gezellig en ons hostel was ook heel erg leuk.

Eigenlijk is het enige wat we daar echt gedaan hebben een snorkeltour met een zeilbootje.
En omdat je op een eiland als Caye Caulker opslag de tijd vergeet hadden we op de geplande dag de boot gemist, maar gelukkig zijn de mensen daar niet zo moeilijk en konden we dag erna terugkomen voor poging 2.

De boottip was heel erg mooi, ik heb zoooveel mooie vissen, koraal, turtles, roggen en haaien gezien en ze zwemmen allemaal om je heen! Zoveel verschillende kleuren visjes heb ik zelfs in een aquarium nooit gezien!

Die dag begon het al met de bewolking en het was helaas heel erg koud om het water uit te komen, maar gelukkig was er genoeg rum punch op de boot om weer een beetje warm te worden. En ik heb er eeeindelijk Nederlanders ontmoet waardoor ik weer even Nederlands kon spreken!

Verder was onze dagindeling daar vooral slapen, zwemmen, hangmathangen, rijst en bonen eten en rum punch en pina colada drinken en soms een kokosnoot openen om daar weerpina coladain te maken..Relaxeddus!

Omdat onze bankpassen geen geld konden opnemen op het eiland moesten we het doen met het beetje geld wat we hadden waardoor we elke avond zoveel mogelijk mensen verzamelde om mee te etenzodat iedereen een klein beetje eten mee kon nemen en we uiteindelijk elke avond rijst en bonen aten en dat was gezellllligg!

Woensdag is Austin teruggevlogen naar Oaxaca en zijn Ines en ik met 2 anderen verder gereisdnaar Tulum. We vonden ook daar een erg leuk hostel waar we 3 nachtjes gebleven zijn.We hebben daarniet erg veel gedaan door het weer, behalve dat ik nu een nieuwe oorbel heb! (zie foto)

Vanochtend zijn we naar naar Playa del Carmen gegaan waar we nu ook weer een erg leuk hostel hebben wat beter tegen de regen bestemd is als het hostel in Tulum. Vanochtend hebben we even aan het strand gezeten maar nu staan alle straten blank, oooveral is water.

Nou ik hoop dat het weer in Nederland wat beter is dan hier!

Marijn

Heey Marije!

Wat jammer dat het zoveel regent... Maar gelukkig heb je het erg naar je zin en zie je zoveel mooie dingen! Geniet er maar veel van!

Liefs xxxx

Sanne

Ahhhh Huizert! Hier is het heel lekker weer, maarjaa wees vooral niet jaloers want binnen werken met lekker weer is net zo erg als regen haha.

En als je niet van de zon kan genieten daar, kun je ieder geval nog genieten van alle vrije tijd!

Bij HNY zoeken ze weer een kiosk-meisje trouwens :), dus als je nog zin hebt...

Kusje en tot heel snel woehoeee!